هزینه‌ ساخت استخر توکار چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال، باید عوامل موثر بر قیمت استخر را مورد بررسی قرار دهیم. نوع، شکل، اندازه و امکانات استخر از عوامل مهم در قیمت استخرهای خانگی هستند. حتی مواردی نظیر وضعیت دسترسی به محل پروژه و شرایط خاک منطقه نیز در هزینه‌ی استخرهای ویلایی و خانگی نقش دارند. همه‌ی این موارد می‌توانند بسته به اینکه چه نوع استخری را انتخاب کنید (استخر وینیلی، استخر بتنی یا استخر فایبرگلاس) متفاوت باشند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هزینه‌های استخرهای توکار کسب کنید، به خواندن ادامه دهید.
هزینه ساخت استخر

عوامل موثر بر هزینه‌ ساخت استخر

در وهله‌ی اول، هزینه‌ ساخت استخر براساس نوع استخری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. احتمالاً می‌دانید که استخرهای توکار موجود در بازار، یکی از این سه نوع هستند:

  • استخرهای وینیلی
  • استخرهای فایبرگلاس 
  • استخرهای بتنی

ممکن است از خود بپرسید که کدام نوع از استخرهای توکار، بیشتر دوام می‌آورند؟، کدام نوع از استخرهای توکار، ارزان‌تر هستند؟، مزایا و معایب هریک از انواع استخر چیست؟ یا کدام نوع از استخر توکار، متناسب با بودجه و خواسته‌های من است؟

در هنگام تصمیم‌گیری، باید علاوه بر مقایسه‌ی هزینه‌های معمولی نصب و راه‌اندازی برای هر نوع استخر، عوامل دیگری را که بر هزینه‌ی کلی استخر‌های توکار خانگی تاثیر می‌گذارد، بررسی کنید؛ از جمله:

  • شکل و اندازه استخر
  • تجهیزات و لوازم جانبی استخر
  • هوشمندسازی استخر
  • هزینه ساخت استخر باغ
ساخت استخر

-شکل و اندازه استخر

استخرهای مستطیلی، ارزان‌ترین مدل استخر توکار هستند. بدیهی است که هرچه طراحی استخر پیچیده‌تر باشد، هزینه‌ی ساخت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، هزینه‌ی نصب به ابعاد استخر نیز بستگی دارد؛ نه تنها به دلیل مواد اضافی مورد استفاده در فرآیند ساخت کاسه‌ی استخر، بلکه به دلیل افزایش هزینه‌های مربوط به حفاری، انتقال خاکی که در فرآیند گودبرداری از زمین خارج می‌شود و مواردی از این دست. اندازه و مدلی که مد نظر شماست حتی بر نوع استخری که می‌توانید نصب کنید هم تاثیر می‌گذارد.

-تجهیزات و لوازم جانبی استخر

برخی از تجهیزات و لوازم جانبی نظیر پمپ و فیلتر، کلرزن خطی، اسکیمر، نازل دهش و کفشور، برس و برگ‌گیر استخری و نوار تست کیت برای استخر ضروری هستند. دسته‌ای دیگر از تجهیزات و لوازم جانبی نیز وجود دارند که می‌توانید برای استفاده حداکثری از استخر و سهولت در امور تعمیر و نگهداری، به پروژه‌ی خود اضافه کنید:

مبدل حرارتی یا سایر تجهیزات گرمایشی، انواع تجهیزات تکمیلی گندزدایی (مانند سیستم‌های UVC و ازن‌سازهای استخری)، انواع روکش استخری، نردبان استخری، تخته شیرجه، آبنمای استخری، چراغ‌های LED استخری و انواع جاروی استخری (از جمله جاروهای رباتیک، جاروهایی که به خط مکش متصل می‌شوند و جاروهای شارژی)، در گروه آیتم‌های آپشنال قرار می‌گیرند.

ممکن است بخواهید امکاناتی نظیر پله، محل نشیمن، تخت و صندلی استخری را هم به پروژه‌ی خود اضافه کنید. درمورد استخرهای وینیلی و بتنی، این بخش‌ها باید در مرحله‌ی ساخت به استخر شما اضافه شوند. اما در مورد استخرهای فایبرگلاس، این امکانات و موارد دیگری مثل سرسره آبی، بار استخری و جا چتری، به صورت یکپارچه در کاسه‌ی استخر وجود خواهد داشت. فقط کافی است مدلی را انتخاب کنید که امکانات مورد نظر شما را داشته باشد.

هوشمندسازی استخر

اتوماسیون استخر نیز یکی دیگر از مواردی است که در سال‌های اخیر، طرفداران زیادی پیدا کرده است. چنین سیستمی، امکان نظارت و کنترل خودکار پمپ، چراغ‌های استخری، تجهیزات گرمایشی و حتی بخش‌هایی مثل آبنماهای استخری را فراهم می‌کند. برخی از این سیستم‌ها حتی به شما اجازه می‌دهند که از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی موبایل، تجهیزات استخر را از راه دور کنترل کنید.

-هزینه ساخت استخر باغ

شرایط محل پروژه بر هزینه‌های استخر تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که سازنده‌گان باتجربه، پیش از تعیین قیمت، بر ارزیابی محل پروژه پافشاری می‌کنند. از جمله مواردی که بر هزینه استخر شما تأثیر می‌گذارند، عبارتند از:

–دسترسی:

آیا خطوط برق یا درختان بلندی وجود دارند که ممکن است مانع دسترسی آسان شوند؟ آیا فضای کافی برای عبور ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌های مصالح وجود دارد؟ در صورتی که دسترسی به محل پروژه مستلزم حذف موقت یا دائم درختان و درختچه‌ها، بخش‌هایی از سازه و مواردی از این دست باشد، هزینه اضافی به کارفرما تحمیل خواهد شد.

–خاک:

شرایط خاک منطقه نیز بر هزینه‌ی ساخت استخر تاثیر می‌گذارد. در بیشتر پروژه‌ها، خاک منطقه به گونه‌ای است که امکان نصب آسان استخر را فراهم می‌کند اما مواردی هم وجود دارند که ممکن است نیاز به کار اضافی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر خاک منطقه، سست یا حاوی مقدار زیادی سنگ باشد یا سطح آب‌های زیرزمینی بالا باشد، هزینه کلی نصب استخر در باغ یا ویلای شما را افزایش می‌دهد.

–برق:

آیا تابلو برق موجود می‌تواند انرژی کافی برای راه‌اندازی استخر را هم تامین کند؟ آیا تجهیزات استخر، در فاصله‌ی قابل توجهی از تابلو برق نصب می‌شوند؟ تقویت سیستم برق می‌تواند هزینه کلی استخر شما را افزایش دهد.

–لوله‌کشی:

می‌خواهید تجهیزات استخر را کجا نصب کنید؟ خطوط لوله‌کشی باید تا کجا اجرا شوند؟ معمولاً هزینه‌ی لوله‌کشی در محاسبات گنجانده می‌شود، اما احتمال هزینه‌های اضافی برای لوله‌کشی نیز وجود دارد.

–بخش‌های که در نقشه درج نشده‌اند:

گاهی، خطوط آب، گاز، برق، فاضلاب و تلفن به خصوص در محله‌های قدیمی‌تر، نقشه برداری نمی‌شوند. کشف هر یک از این موارد در حین گودبرداری، می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد.

–شیب زمین:

اگر سعی دارید هزینه ساخت استخر را به حداقل برسانید، منطقه‌ای مسطح از باغ را انتخاب کنید. درصورتیکه زمین باغ شما شیب‌دار باشد، ممکن است به دیوار حائل برای جلوگیری از ورود آب باران و خاک به استخر نیز نیاز پیدا کنید.

–آب‌گیری:

چگونه می‌خواهید استخر خود را آبگیری کنید؟ اگر آب باید از خارج از محل پروژه تامین شود، آیا فضای کافی برای عبور کامیون تانکر وجود دارد؟

هزینه ساخت استخر ارزان

استخرهای وینیلی در محل پروژه و با استفاده از پنل‌های به هم پیوسته‌ای ساخته می‌شوند که از جنس استیل گالوانیزه، آلومینیوم یا پلاستیک هستند. از آنجا که این استخرها در محل ساخته می‌شوند، سازندگان می‌توانند استخرهایی در اشکال و ابعاد متنوع‌تر را با ویژگی‌های سفارشی ارائه دهند. با این حال، این امر می‌تواند فرآیند ساخت را پیچیده و به زمان نصب (معمولاً چهار تا هشت هفته) و هزینه‌ها اضافه کند.

هزینه ساخت استخر ارزان

هزینه ساخت استخر با بلوک سیمانی

استخرهای بتنی نیز در محل ساخته می‌شوند. سازندگان، با استفاده از بلوک‌های سیمانی و میلگرد، طرح کلی استخر را می‌سازند، سپس با بتن‌پاشی، به کف و دیواره‌های استخر شکل می‌دهند و در نهایت، تمامی سطوح را با گچ یا کاشی می‌پوشانند. شما می‌توانید این استخرها را در هر اندازه و عمقی که می‌خواهید و به هر شکلی که می‌توانید تصور کنید، سفارش دهید. اگر بحث هزینه در میان است، باید توجه داشته باشید که بتن به طور کلی، گران‌ترین متریال برای ساخت استخر توکار به شمار می‌رود.

استخر با بلوک سیمانی

هزینه ساخت استخر فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس در کارخانه به تولید می‌رسند و به صورت یک تکه به محل پروژه منتقل می‌شوند. به همین دلیل، درمورد ابعاد و عمق این استخرها با محدودیت رو به رو هستیم. البته توجه داشته باشید که استخرهای فایبرگلاس با طول حداکثر 12 متر و عمق حداکثر 2 متر به تولید می‌رسند و پروژه‌های استخر خانگی معمولاً فضای کافی برای استخرهایی بزرگتر از این ابعاد را ندارند.

اگرچه استخرهای فایبرگلاس در رنگ‌ها، مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی عرضه می‌شوند، اما کاملاً قابل سفارشی‌سازی نیستند. به عبارت دیگر، شما باید به طرح‌های موجود بسنده کنید و گزینه‌های مورد علاقه خود را در مدل‌های عرضه شده توسط سازندگان استخرهای فایبرگلاس بیابید. این امر، کمک شایانی به صرفه‌جویی در هزینه‌ی ساخت این استخرها می‌کند.

استخرهای فایبرگلاس سوییم پلاس در طرح و رنگ های مختلف با بهترین کیفیت ساخته و در سراسر بازار کشور عرضه میگردد.

در مورد مقایسه استخر روکار و استخر توکار و همچنین بهترین استخر های پیش ساخته روکار از نگاه مجله فوربز می توانید به مقالات اشاره شده مراجعه نمایید. و البته که انواع استخر های توکار و مزایا و معایب استخر های بتنی صبحت کرده ایم که می توانید با مراجعه به مقالات مورد نظر در مورد آنها اطلاعات کافی کسب کنید.

ساخت استخر فایبرگلاس
امتیاز دهید:
5/5
سطح اطلاعات
هزینه ساخت استخر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!