آیا کسی هست که نخواهد یک استخر زیبا در حیاط منزل یا ویلای خود داشته باشد؟ با این حال، هزینه ساخت استخر می‌تواند برای برخی از کارفرماها، دلهره‌آور باشد. اگر واقعاً آرزوی ساخت یک استخر خانگی یا ویلایی را دارید، راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های غیرضروری وجود دارد تا بتوانید استخری متناسب با بودجه‌ی خود بسازید و از آن لذت ببرید! برای یادگیری نکاتی تخصصی در مورد ساخت یک استخر به‌صرفه، با ما همراه باشید.

ساخت استخر ارزان

استخری کوچکتر را انتخاب کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کارفرمایان در هنگام ساخت استخر مرتکب می‌شوند این است که تصور می‌کنند استخر بزرگتر همیشه بهتر است. استخرهای بزرگ می‌توانند آپشنی عالی برای هر خانه‌ای باشند، اما به خاطر داشته باشید که ساخت یک استخر بزرگتر، هزینه‌های بالاتری نیز به همراه خواهد داشت. در بسیاری از موارد، یک استخر کوچکتر می‌تواند به همان اندازه لذت بخش باشد – و بسیار ارزان‌تر.

از ساخت و ساز اولیه و سیستم لوله‌کشی و تجهیزات استخر گرفته تا نگهداری و گرمایش، هزینه‌های استخری در ابعاد بزرگتر می‌تواند مشکلات زیادی برای کارفرما ایجاد کند. بنابراین، اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید، مهم است که در انتخاب ابعاد استخر، دقت به خرج دهید و اندازه‌ی استخر را متناسب با میزان استفاده از استخر و کسانی که از آن استفاده می‌کنند، تعیین کنید. مثلاً اگر استخر را برای کودکان خود تهیه می‌کنید، می‌توانید تمام نگرانی‌ها در مورد اندازه‌ی آن را کنار بگذارید؛ بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها از آبتنی و تفریح در هر استخری لذت ببرند.

ساخت استخر کوچک

استخری با طراحی ساده‌تر را انتخاب کنید

وقتی صحبت از ساخت یک استخر مقرون به صرفه می‌شود، پای طراحی مینیمال هم به میان می‌آید. خطوط منحنی و طرح‌های مدرن، ظاهری است که پیمانکاران لوکس‌ساز و خریدارانی با بودجه‌ی بالا در حال حاضر به دنبال آن هستند. استخری با طرح مربعی یا مستطیلی را انتخاب کنید به طوری‌که خطوط استخر، موازی یا عمود بر ساختمان باشند. به این ترتیب، طراحی و اجرای استخر، آسان‌تر می‌شود که به نوبه خود می‌تواند هزینه را کاهش دهد. هرچه طراحی استخر پیچیده‌تر باشد، عملیات ساخت و اجرا را پیچیده‌تر می‌سازد و قیمت تمام شده‌ی استخر را بالاتر می‌برد.

سعی کنید یک استخر مستطیلی شکل، که مقرون به صرفه‌ترین گزینه است را انتخاب کنید و آن را متناسب با فضایی که در اختیار دارید و نیازهای خود و خانواده‌تان، سفارشی‌سازی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پله‌های ورودی یا قسمتی کم عمق را به استخر اضافه کنید تا دسترسی آسان برای کودکان خردسال یا سالمندان فراهم شود. همچنین می‌توانید با استفاده از انواع روکش‌ در رنگ‌های مختلف، استخری با منظره‌ای فوق‌العاده برای خود ایجاد کنید.

استخر ساده

محل استخر را با دقت انتخاب کنید

یکی از راهکارهای موثر برای کاهش هزینه‌ها، برنامه‌ریزی دقیق محل استخر است. مثلاً به این نکته توجه کنید که به طور کلی، ساخت یک استخر در فضایی تسطیح و تراز شده، ارزانتر از آماده‌سازی یک فضای جدید برای استخر است. علاوه بر این، هر چه استخر به خانه نزدیک‌تر باشد، به لوله‌کشی کمتری نیاز است که می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه ساخت استخر کمک کند.

هنگام انتخاب محل استخر، در نظر گرفتن مواردی مانند نور خورشید، درختان و حریم خصوصی نیز اهمیت دارد. به عنوان نمونه، استخری که در سایه‌ی درختان قرار دارد، در تابستان خنک می‌ماند. با این حال، برگ‌ها و آلودگی‌های بیشتری در چنین استخری جمع می‌شوند که نیاز به تمیز کردن را افزایش می‌دهد.

محل نصب مناسب استخر

استخر فایبرگلاس را انتخاب کنید

استخرهای فایبرگلاس در سال‌های اخیر به طرز فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده‌اند. کاسه‌ی استخر فایبرگلاس، محصولی بسیار بادوام است که می‌تواند چندین دهه با حداقل هزینه‌های نگهداری دوام بیاورد. از نظر هزینه‌ی ساخت استخر نیز کاسه‌های فایبرگلاس، درست در میانه‌ی استخرهای وینیلی و بتنی قرار دارد (قیمت استخرها، بالاتر از استخرهای وینیلی اما پایین‌تر از استخرهای بتنی است). علاوه بر این، به دلیل دوام فوق‌العاده بالای کاسه‌ی استخرهای فایبرگلاس، هزینه نگهداری آنها در میان انواع استخر، از همه پایین‌تر است.

استخر فایرگلاس

به جای ساخت تصفیه‌خانه، از پکیج‌های تصفیه استخری استفاده کنید

پکیج‌های تصفیه‌ی استخر و جکوزی، یکی از محصولات فوق‌العاده‌ای هستند که در سال‌های اخیر برای استخرهای خصوصی و ویلایی عرضه شده‌اند. یکی از مهم‌ترین اهداف سازندگان از طراحی و ساخت این پکیج‌ها، کاهش زمان و هزینه‌ی اجرای استخرهای خانگی و آسایش و راحتی کارفرمایان این استخرها است. برند ایرانی MEGA POOL، کامل‌ترین پکیج‌های تصفیه‌ی استخری را ارائه می‌دهد که شامل کلیه‌ی تجهیزات مورد نیاز برای استخرهای شنا (از جمله پمپ، فیلتر، مبدل حرارتی و تجهیزات گندزدایی) هستند. این پکیج‌های آماده برای نصب، در دو مدل روکار (مونتاژ شده بر روی یک پالت پلاستیکی) و توکار (مونتاژ شده در داخل اتاقکی از جنس فایبرگلاس) موجود هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

فعلاً از خرید لوازم جانبی استخری چشم‌پوشی کنید

انتخاب لوازم جانبی می‌تواند یکی از جنبه‌های سرگرم‌کننده و لذت‌بخش فرآیند طراحی باشد، زیرا گزینه‌های زیادی در دسترس است: از انواع آبنماهای استخری گرفته تا سرسره، بار استخری، فایرپیت و موارد دیگر. با این حال، اضافه کردن لوازم جانبی می‌تواند هزینه را به سرعت افزایش دهد و به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم در مرحله‌ی ساخت استخر، از لوازم جانبی استخری چشم‌پوشی کنید.

بدیهی است که بیشتر لوازم جانبی برای پروژه استخر شما ضروری نیستند و می‌توانید بدون آنها هم یک استخر خانگی زیبا و کاربردی داشته باشید. به علاوه اینکه می‌توانید بسیاری از لوازم جانبی را هر وقت که بخواهید به استخر خود اضافه کنید. تنها کاری که باید در مرحله‌ی ساخت استخر انجام دهید، در نظر گرفتن لوله‌کشی برای سرسره‌ها یا آبنماها است، حتی اگر در ابتدا قصد نصب آنها را نداشته باشید.

البته اگر خرید لوازم جانبی را به آینده موکول کنید، همیشه ریسک آن وجود دارد که مجبور باشید هزینه‌ی بیشتری را نسبت به زمان ساخت استخر پرداخت کنید. اگر بودجه زیادی برای شروع ندارید، این پیشنهادها بیشتر در جهت کاهش هزینه ساخت استخر هستند. شاید در آینده که دست شما بازتر می‌شود، بتوانید برخی از لوازم جانبی را که در مرحله‌ی ساخت برای استخر خود می‌خواستید، خریداری کنید یا شاید در آینده بتوانید محصولاتی بهتر و مدرن‌تر را برای استخر خود تهیه کنید.

از چندین سازنده قیمت بگیرید

سعی کنید علاوه بر جستجو در اینترنت، از طریق دوستان، آشنایان و همکاران خود هم اطلاعات تماس چند سازنده‌ی استخر را پیدا کنید. سپس با آنها تماس بگیرید، نیازهای خود را توضیح دهید و از آنها بخواهید که هزینه‌ی ساخت را برای شما تخمین بزنند. حداقل با سه یا چهار سازنده تماس بگیرید. از طریق مقایسه‌ی قیمت‌ها و اطلاعاتی که شرکت‌های سازنده در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید درک درستی از عوامل موثر در هزینه‌ی استخر بدست آورید. سازنده‌ای را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد و در عین حال، بهترین ویژگی‌ها و خدمات را به شما ارائه دهد.

سوییم پلاس، با عرضه‌ی استخرهای فایبرگلاس در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد متنوع و پکیج‌های تصفیه‌ی استخر و جکوزی، به شما کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان و با پایین‌ترین هزینه، استخر رویایی خود را بسازید. برای دریافت لیست قیمت کاسه‌های استخر و جکوزی و پکیج‌های تصفیه، با ما تماس بگیرید. 

در صورتی که می خواهید اطلاعاتی در مورد استخر اینتکس و استخر بتنی کسب کنید کافیست به مقالات مربوط مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

امتیاز دهید:
5/5
سطح اطلاعات
ساخت استخر ارزان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!